Teater (nade)budnih se je uvrstil na Srečanje gledaliških skupin Slovenije
Teater (nade)budnih se je v konkurenci 200 gledaliških predstav uvrstil na Srečanje gledaliških skupin Slovenije, ki bo 7. in 8. junija na Ptuju.
Predstava Biti mlad je za…! se postavlja v kožo najstnika v današnjem času – tako se v predstavi dotaknemo tesnobe, zaljubljenosti, samopodobe, socialnih razlik, absurdnosti šolskega sistema, družabnih omrežij, žalosti ob izgubljenem otroštvu in strahu pred odraslostjo … Vse to junaki povedo v jeziku mladostnikov in pri tem niti ne ostajajo politično korektni. Za svojimi besedami in čustvi stojijo pokončno in z vsem srcem. Predstava ni toliko namenjena vrstnikom, ki se v vsem tem seveda še kako najdejo, ampak predvsem odraslim, ki smo na to obdobje pozabili.
Teater (nade)budnih že več kot 10 let deluje na OŠ Franja Malgaja Šentjur. Želimo, da postane del malgajevske tradicije in da se bodo malgajevci s ponosom spominjali let, ko so bili del njega. V Teatru (nade)budnih se vsako leto zberejo učenci, ki jim je blizu gledališka umetnost, in ne samo to, vanj sprejmemo “budne” – torej tiste, ki znajo opazovati svet okrog sebe, se nanj odzvati, hkrati pa budijo “nado” v tem tako čudnem in zmedenem svetu.
Letos so v predstavi nastopili Eva Barič, Ivana Bračun, Staša Bukač Zupančič, Ajnur Gak, Tit Jakopič Žolgar, Tobija Lesjak in Julija Volasko.
Takole je predstavo v strokovni oceni videla režiserka Mateja Kokol:
“Biti mlad je za…!” je inovativna gledališka predstava z močno vsebino in izraženim stališčem do obravnavane teme. Vsebina, katera je pomembna tako za ustvarjalce, igralce na odru, kot gledalce. Mladi igralci suvereno odpirajo vprašanja in podajajo zgodbe, ki se jih tičejo. Gre za predstavo “mladi” za “mlade” ob enem pa starejši generaciji omogočajo vpogled v njihovo stanje duše, misli in čustev.
Uprizoritev je jasna in čista. Odlikuje jo odlično oblikovana dramaturška linija, obogatena z močnimi režiserskimi potezami. Z minimalnimi sredstvi, elementarno scenografijo in rekviziti vzpostavlja poligon za izražanje zgodb, ki jih suvereno, neposredno pripoveduje celotna igralska zaseba.
Spremljamo uigrano ekipo, ki pogumno in neposredno pripoveduje vsebino s težo. Predstava tako postane doživetje ob koncu pa gledalcu omogoči čustveno katarzo. Estetika predstave je skladna, čista in poenotena. Kostumi označujejo osebe ob enem pa nadgrajujejo situacijo in s tem podpirajo uprizorjeno zgodbo.
Glasba dramaturško prehaja med atmosferami, znaki ob enem pa je nosilec gledalčevih premolkov za razmislek. Sama izvedba predstave je bila suverena in ritmična. Situacije so bile odigrane natančno, brez nepotrebnih zamolkov ali zatikov.
Če povzamem, predstava je čustveno doživetje po razumevanju mladostnika, katero odlikujejo vse tri prvine: močna vsebina, odlično vzpostavljen sistem uprizoritvenih sredstev in dobra izvedba. Iskrene čestitke, želim vam obilico ponovitev!”
Bojana Potočnik, mentorica Teatra (nade)budnih