Skoči na glavno vsebino

Današnji dan je bil namenjen spoznavanju italijanskega šolskega sistema in sodelovanju pri različnih delavnicah. Učenci vseh treh partnerskih držav so sodelovali v skupinskih delavnicah s področij grafičnega oblikovanja, likovne umetnosti in multimedije. Vsebine so bile povezane s skupnimi temami projekta: digitalna umetnost, enakost spolov, dediščina, delo za skupnost in jeziki.

Učitelji smo imeli tudi priložnost za job shadowing – spremljali smo pouk, in sicer pouk umetnostI, kjer so dijaki spoznavali oblačila starih Grkov in Rimljanov, zgodovini ter pri uri fizike, kjer je profesor  razlagal pospešek in spodbujal aktivno in zbrano sodelovanje učencev.

Posebej zanimiva je bila seznanitev z inkluzivno prakso. V vsakem razredu, kjer je otrok s posebnimi potrebami, poučuje poleg predmetnega učitelja še poseben strokovni sodelavec, ki pomaga pri prilagoditvah in individualnem delu. Učenci s posebnimi potrebami obravnavajo isto snov kot njihovi sošolci, vendar s poenostavljenimi razlagami in dodatnimi ponazoritvami.

Učiteljica, ki dela z učencem s posebnimi potrebami, nam je predstavila italijanski srednješolski sistem, ki se začne z osnovno šolo (scuola primaria), ki traja pet let, sledi pa ji nižja srednja šola (scuola secondaria di primo grado), ki traja tri leta. Skupno torej učenci obiskujejo osem let obveznega šolanja. Po osnovni šoli sledi srednješolsko izobraževanje (scuola secondaria di secondo grado), ki traja pet let. Po petem letu dijaki opravljajo zaključni izpit – “esame di maturità”, s katerim pridobijo spričevalo o dokončani srednji šoli in možnost vpisa na univerzo ali višje strokovne šole. Italijanski in slovenski šolski sistem sta si podobna po dolžini obveznega šolanja in poudarku na dostopnosti izobraževanja za vse.

Job shadowing je bil za vse udeležene zelo dragocena izkušnja, saj smo lahko od blizu spoznali italijanski način poučevanja, raznolikost pristopov in tudi učinkovito vključevanje učencev s posebnimi potrebami. Izmenjava izkušenj je pokazala, kako pomembno je sodelovanje, odprtost in medsebojno učenje – vrednote, ki bogatijo tako učitelje kot učence v vseh šolskih sistemih.

Današnji dan je bil nepozaben tudi za učence, saj so v mednarodnih skupinah ustvarjali, raziskovali in se učili drug od drugega. Pri delu so razvijali ustvarjalnost, komunikacijo v tujih jezikih in spoznali, da umetnost in sodelovanje presegata meje šol in držav.

Dan smo zaključili s kosilom v prijetnem vzdušju ter večerom, namenjenem sprostitvi in izmenjavi vtisov o bogatem dnevu polnem novih spoznanj.

Orodna vrstica za dostopnost

Spletišče uporablja le piškotke, ki so potrebni za delovanje storitve. Politika zasebnosti
Politika zasebnosti