Erasmus+ jobshadowing: Gran Canaria 2. in 3. dan
Hola a todos!
Drugi in tretji dan najinega Erasmus+ sledenja na delovnem mestu, je potekal v duhu predstavitve naše države in naše šole. Učitelji in učenci so naju sprejeli odprtih rok in zavzeto poslušali vse, kar sva povedali, hkrati pa so aktivno sodelovali z vprašanji. Najina izkušnja v razredu je bila tako zelo prijetna in iz razredov sva vedno odšli nasmejani in polni energije.
Najina dosedanja opažanja pri njihovem delu in poučevanju temeljijo predvsem na odnosu učenec—učitelj. Učitelj v razredu predstavlja avtoriteto, hkrati pa so odnosi bolj sproščeni in zaupni. Učenci učitelje tikajo, učitelji pa znajo pritegniti njihovo pozornost s humorjem, zanimivimi aktivnostmi, razlago, hkrati pa tudi z zahtevo po aktivnem sodelovanju med učnim procesom. Pri pouku ne uporabljajo učbenikov in delovnih zvezkov, zgolj zvezke za zapiske in delovne liste, ki jih pripravijo učitelji, kar učiteljem omogoča več fleksibilnosti pri poučevanju, učenci pa kljub temu vestno skrbijo za svoje zapiske.
Najbolj pa naju seveda zanima delo specialnih pedagoginj in ob hospitacijah sva prišli do naslednjih spoznanj: ure DSP potekajo v razredu, kar pomeni, da specialna pedagoginja tesno sodeluje z nosilcem ure in sproti prilagaja delo učencev s posebnimi potrebami. V prvem in drugem razredu (srednje šole) pridobijo učenci več pomoči specialnih pedagogov, v višjih razredih pa se ta pomoč postopoma opušča in se predvideva da učenec že zna sam kompenzirati svoje primanjkljaje. V razredu poteka inkluzija otrok z znižanimi intelektualnimi sposobnostmi, ki imajo na voljo več prilagoditev, kot so prilagojeni testi, nižji standardi znanja, prilagojeni delovni listi, pomoč specialnega pedagoga … Na šoli je 12 učencev, ki potrebujejo pomoč specialnih pedagoginj in za katere skrbita dve specialni pedagoginji, Leticia in Laura.
V popoldanskih urah pa raziskujeva kulturne znamenitosti. Ogledali sva si glavno mesto Las Palmas, akvarij Poema del Mar, promenado Las Canteras, Auditorio Alfredo Kraus in preizkušali tradicionalne kanarske jedi skupaj s koordinatorico Erasmus+ projekta Virginio. Kljub napornemu dopoldanskemu delu na šoli, pridno izkoriščava popoldneve za raziskovanje otoka.
Specialni pedagoginji Aleša in Mateja
![]() |
![]() |

